Krajští zastupitelé na svém zasedání dne 27. 2. 2020 schválili výběr nejvhodnější varianty řešení v Aktualizaci č. 1 Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. „V roce 2019 jsme v zastupitelstvu schválili Zprávu o uplatňování Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Zpráva obsahovala 3 doporučené varianty silnice 43 a zpráva byla tzv. zadáním pro aktualizaci Zásad územního rozvoje JMK,“ uvedla senátorka Vítková.

Ve Zprávě pro uplatňování ZÚR JMK byly navrženy 3 varianty: varianta I/1 „dálniční D43“, varianta I/2 „silniční I/43“ a varianta I/3 „silniční I/43 + jihozápadní tangenta“. Nejlepší varianta byla navržena varianta I/2 „silniční I/43“. Zastupitelé Jihomoravského kraje na svém jednání dne 27. 2. 2020 navrženou variantu projednávali po úvodním představení náměstka Mgr. Martina Malečka.

K návrhům se také vyjadřovala jednotlivá ministerstva a další orgány. Ve výrokové části ZÚR jsou uvedena kompenzační opatření ve smyslu protihlukových opatření – tzv. překrytí, tunel či tubus při průchodu komunikace v Úseku Bystr-Kníničky a v oblasti MÚK Troubsko. Zastupitelé po podrobné diskuzi odsouhlasili navrženou variantu I/2 „silniční I/43“. Varianta je maximálně ohleduplná, v rámci průchodu přes Bystrc je zadán požadavek, aby byla silnice v tunelu, tubusu nebo překrytá. Průjezd touto částí by měl být tedy chráněn. „Dále zastupitelé schválili pořízení Aktualizace č. 2 ZÚR JMK zkráceným postupem. Děkuji náměstkovi Mgr. Martinovi Malečkovi a jeho kolektivu za přípravu materiálů, kterým se zase přibližuje realizace silnice 43,“ uzavřela senátorka Jaromíra Vítková